Username:  
Password:  
 
 
 
آخرین اخبار
چهارشنبه 7 تیر 1391  9:10 AM
احیای قلبی-ریوی ( CPR ) جهت جلوگیری از خفگی کودکان یک ساله و بزرگتر
 
بهترین راه برای حفظ آمادگی اورژانسی، گذراندن دوره­ CPR است. اگر مراحل مانور هایملیخ و CPR را مرور و تمرین کنید، ملکه ذهنتان خواهند شد و در وضعیت اورژانسی به سرعت و بدون هیچ مشکلی می توانید آنها را اجرا کنید.با گذراندن کلاس CPR اطفال یاد می­گیرید که خودتان به تنهایی بسیاری از وضعیت­های اورژانسی را مدیریت کنید.

اگر قبلاً کلاس CPR نوزادان را گذرانده ­اید، شاید وقت آن باشد که همزمان با یک سالگی فرزندتان به دوره­ یادآوری بروید: مراحل مانور هایملیخ و CPR برای کودکان بالای یک سال متفاوت است. در کلاس، با تمرین این قبیل تکنیک­های احیا (مانند هایملیخ، فشردن سینه، و …) تجربه کسب می­کنید. مطالعات مختلف نشان داده ­اند که افراد هر چه بیشتر تمرین می­کنند، در هنگام وضعیت اورژانسی واقعی اعتماد به نفس بیشتری دارند. با پیدا کردن یک کلاس CPR و آموزش بامانکن تمرینی یا آموزش­های درون خانه از طریق DVD و استفاده از دستورالعمل­ های مربوط به وضعیت اورژانسی خفگی و یا با مرور مراحل CPR میتوانید اطلاعات خود را به روز کنید.

اگر نشانه­ های خفگی را در کودک­تان مشاهده کردید و متوجه شدید کودک نمی­تواند سرفه کند یا نفس بکشد، فوراً مراحل زیر را انجام دهید:

۱٫    ابتدا سریع با کف دست پنج بار بین شانه­ های او ضربه بزنید.

۲٫    سپس فشارهای شکمی(هایملیخ) را به تعدادپنج بار آغاز کنید. مانور هایملیخ در کودکان بالای یک سال به صورت زیر است:

o پشت کودک خود بایستید یا زانو بزنید و بازوهایتان را طوری دور او بپیچید که دستان شما جلوی سینه­ اش باشند.

o یک دست­تان را مشت کنید(باید شست را روی دیگر انگشتان مشت کنید) و به آرامی بالای ناف کودک ،درست زیر جناغ بگذارید.

o مشت­تان را با دست دیگرتان بگیرید و به سرعت شکم کودک را به داخل و خارج فشار دهید تا شیء به بیرون انداخته شود(نسبت به افراد بالغ یا کودکانی که سن بیشتری دارند،اینجا باید از نیروی کمتری استفاده کنید).

۳٫    ضربه ­های آرام به پشت و فشارهای شکمی را ادامه دهید تا شیء بیرون بیاید و کودک بتواند نفس بکشد،سرفه کند یا با شما حرف بزند.

۴٫    اگر کودک هشیاری اش را از دست داده، CPR کودکان (پایین) را انجام دهید.

CPR برای کودکان بالای یک سال

۱٫ ببینید که آیا فرزندتان عکس­ العملی نشان می­دهدیا نه.اسمش را صدا کنید، به کف پایش ضربه بزنید یا به آرامی شانه ­اش را تکان دهید. اگر پاسخ داد CPR را آغاز نکنید. در غیر این صورت،بعداز بررسی دقیق دهانش و جستجوی جسم خارجی می­توانید CPR را شروع کنید. اگر شیئی را دیدید و توانستید که بدون خطر آن را با انگشت خود خارج کنید، این کار را انجام دهید و CPR را آغاز کنید. اگر شیئی نمی­بینید CPR را آغاز کنید.

۲٫ اگر یک بزرگسال دیگر در کنار شماست بگوئید با اورژانس تماس بگیرد.

۳٫ سر کودک را طوری روی یک سطح صاف و محکم (نه روی تخت) قرار دهید که صورتش رو به بالا باشد و جلوی او بایستید یا زانو بزنید.

۴٫ به آرامی سرش را به عقب بلغزانید. پیشانیش را به سمت عقب هل دهید و چانه­ اش را با قرار دادن انگشتان زیر بخش استخوانی چانه بالا بیاورید.

۵٫ بررسی کنید و ببینید که آیا فرزندتان نفس می­کشد یا نه. حدود پنج ثانیه گوش­تان را نزدیک دهان و بینی کودک قرار دهید تا تنفسش را شنیده یا احساس کنید.ببینید آیا سینه­ اش بالا و پایین می­رود یا نه.

۶٫دو بار به کودک تنفس بدهید. اگر نفس نمی­کشد، بینیش را محکم بگیرید، دهان­تان را روی دهانش بگذارید و به آرامی دو نفس به او بدهید که هر کدام از آنها یک ثانیه  طول بکشند.در هربار نفس دادن سینه­ اش را نگاه کنید و ببینید که آیا بالا می­آید.

۷٫فشارهای سینه را آغاز کنید.به سرعت لباس­های بالا تنه­ اش را در آورده و کف یک دست را روی وسط سینه­ یعنی بین نوک سینه­ ها بگذارید. اگر سن کودکتان بیشتر است یا جثه­ اش بزرگتر است شاید نیاز داشته باشید که دست دیگرتان را هم روی دست اول قرار دهید. ۳۰ بار به مدت ۱۵ ثانیه سینه را فشار دهید (یعنی با سرعت دو فشار در هر ثانیه). به صورت مستقیم از بالا به پایین از عمق یک سوم سینه­ شروع کنید و تا عمق یک دوم سینه­ اش را فشار دهید. پس از هر فشار، آن قدر فشار را کم کنید تا سینه به حالت طبیعی باز گردد.

۸٫ فشارها و تنفس دادن­ ها را تکرار کنید.سیکل دو تنفس و ۳۰ فشار را تکرار کنید (دو بار تنفس و ۳۰ بار فشار معادل یک چرخه­ CPR هستند). هر بار راه هوا را برای تنفس دادن باز کنید، دهان کودک را باز کنید و به دنبال جسم خارجی بگردید چون شاید از جای خودش خارج شده باشد. اگر شیء را دیدید آن را با یک انگشت خارج کنید و اگر ندیدید دو تنفس و ۳۰ بار فشار را ادامه دهید. اگر تنها هستید و کسی با اورژانس تماس نگرفته، بعد از پنج چرخه­ CPR خودتان با اورزانس تماس بگیرید.

۹٫ دو بار تنفس و ۳۰ فشار را ادامه دهید تا کودک خودش تنفس را شروع کند و کمک از راه برسد.

دیدگاه شما       978
نام و نام خانوادگی*:  
تلفن همراه*:  
پست الکترونیک*:  
متن پیام*: توجه: متن ارسالی نباید بیش از 900 کاراکتر باشد.

 
 
  توجه: پر کردن فیلد های ستاره دار (*) الزامی می باشد.
بازگشت
 
 

Hot Line: 021 775 38 242
 
 
 
مقالات علمی و آموزشی
-----------------------------------
آخرین بحث های ایجاد شده
-----------------------------------
اخبار
-----------------------------------
داستان عجيب ولي واقعي
لطفا با دقت بخوانيد چون روزگارمن وشماست ادامه
----------------------
آموزش پایه هفتم
گروه مدرسان دانشگاه صنعتي شريف در يك اقدام خداپسندانه ودرجهت گسترش عدالت آموزشي تصميم گرفته اند كه دروس را تدريس وفيلم برداري كرده و بطوررايگان در اختيار دانش آموزان سراسركشور قراربدهند. ادامه
----------------------
آموزش پایه کلاس اول دبستان
گروه مدرسان دانشگاه صنعتي شريف در يك اقدام خداپسندانه ودرجهت گسترش عدالت آموزشي تصميم گرفته اند كه دروس را تدريس وفيلم برداري كرده و بطوررايگان در اختيار دانش آموزان سراسركشور قراربدهند. ادامه
----------------------
هديه ويژه گروه مدرسان دانشگاه صنعتي شريف براي دانش آموزان سراسركشور
گروه مدرسان دانشگاه صنعتي شريف در يك اقدام خداپسندانه ودرجهت گسترش عدالت آموزشي تصميم گرفته اند كه دروس دبيرستان را تدريس وفيلم برداري كرده و بطوررايگان در اختيار دانش آموزان سراسركشور قراربدهند. ادامه
----------------------
آرایش یاران امام حسین(ع) در مقابل یاران یزید درسال ۶۱ هجری قمری
تصویر فوق:

آرایش یاران امام حسین(ع) در مقابل یاران یزید درسال ۶۱ هجری قمری را به خوبی نشان میدهد.
دراین تصویر تفاوت هردوسپاه از نظر تعداد نفرات به خوبی نمایان هست.
ادامه
----------------------
صفحه نخست | درباره ما | محصولات | خدمات | دریافت فایل | اخبار | فرهنگ اصطلاحات | تالار گفتگو | تماس با ما
 
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت فراگستر تجهیز می باشد.
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و اجرا؛ بانی هاست