Username:  
Password:  
 
 
 
آخرین اخبار
سه شنبه 14 بهمن 1393  12:53 PM
11 ویژگی فیسبوک که تنها کاربران حرفه ای می دانند !
 

1. پیام هایی که از وجود آن بی اطلاعید

اگر مدتی است که عضو فیسبوک هستید، احتمالا پوشه ای پر از پیام هایی که دارید اصلا نمی دانستید وجود دارند. پوشه پیام های "Other".

برای این که این پیام ها را ببینید، روی messages کلیک کنید. به طور پیش فرض پوشه اصلی را خواهید دید که پیام هایی که از دوستانتان دریافت کرده اید در آن است. با این حال اگر به گوشه بالا نگاه کنید پوشه "Other" را خواهید یافت.

این پوشه جایی است که فیسبوک تمام پیام هایی را که از افرادی که به آن ها متصل نیستید دریافت می کنید در آن نگه می دارد. احتمالا تا به حال از وجود این پیام ها بی اطلاع بوده اید اما از این به بعد می توانید با خیال راحت آن ها را نادیده بگیرید!

در سال گذشته می توانستید با پرداخت پول به inbox غیردوستانتان دسترسی پیدا کنید. این مبلغ از 1 دلار شروع می شد و برای خود زاکربرگ به 100 دلار می رسید.

2. دیدن کسانی به حساب شما وارد شده اند

دلتان می خواهد بدانید آیا کسی بدون اجازه شما به حساب کاربریتان وارد شده است یا نه؟ پس به صفحه settings رفته و در زیر گزینه security، گزینه Where You’re Logged In را پیدا کنید در آن جا می توانید زمان هایی که وارد حسابتان شده اید را مشاهده کنید. این داده ها معمولا حاوی اطلاعات مکانی، مرورگر مورد استفاده و دستگاه مورد استفاده نیز می شوند. اگر چیزی مشکوک بود می توانید از ورود به حساب کاربری از آن موقعیت مکانی یا دستگاه جلوگیری کنید.

همچنین برای زمانی که روی سیستم دیگری وارد شده و یادتان رفته است که خارج شوید به درد می خورد.

3. ایجاد لیستی از علایق

یکی از ویژگی های کمتر شناخته شده فیسبوک "لیست علایق" نام دارد. این نسخه فیسبوکی لیست توییتر است (و نباید با لیست دوستان اشتباه شود). این لیست متشکل از پست های متعلق به وب سایت ها، کمپانی ها، و یا افرادی است که از طریق یک فید آن ها را دنبال می کنید. این لیست ها می توانند فقط برای شما یا دوستانتان قابل مشاهده باشند یا این که تمام دنیا قادر به دیدن آن باشند.

برای دسترسی به این لیست ها، روی لینک Interests در ستون چپ کلیک کرده و روی more. کلیک کنید. در صفحه بعدی گزینه Add Interests را انتخاب کرده و در آن جا لیست های خود را بسازید.

4. دیدن جزئیات ارتباط با دوستان

به  www.facebook.com/us رفته و تاریخچه فیسبوکی کاملی از هر کسی که آن را با عنوان "در یک رابطه" مشخص کرده اید ببینید. اگر در رابطه نباشید این لینک به صفحه اصلی شما خواهد رفت.

5. انتقال فایل از طریق چت فیسبوک

اگر یک پنجره چت را در فیسبوک باز کنید، یک آیکون چرخدنده را در گوشه آن خواهید دید. یکی از گزینه هایی که دارید Add Files است، که به شما امکان می دهد فایل ها را مستقیما آپلود کنید. دریافت کننده می تواند روی لینک کلیک کرده و فایل را دانلود کند.

6. قراردادن محتوای عمومی در صفحه شخصی

همچون دیگر شبکه های اجتماعی، فیسبوک به شما امکان می دهد تا محتوایی که به صورت عمومی در اینترنت وجود دارد را روی صفحه خود قرار دهید. روی منوی فایل گزینه embed را انتخاب کنید و کد مورد نظر را هر کجا که دلتان می خواهد قرار دهید.

7. Emoji های مخفی

Emoji ها زحمت کلی از نوشتن ها را کم می کنند. بسیاری از آن ها را می دانید، اما بسیاری از آن ها را نیز تا کنون استفاده نکرده اید.

(y) = علامت لایک

(^^^)  = یک کوسه بزرگ

:|] = آدم آهنی

<(“) = پنگوئن

8. جلوگیری از رهگیری وبگردی های موبایلی

این یکی از ویژگی هایی است که متاسفانه فیسبوک در اختیار نمی گذارد. زمانی که فیسبوک اعلام کرد می خواهد به کاربران کنترل بیشتری روی تبلیغات بدهد، این حقیقت را علنی نکرد که از تاریخچه وبگردی و نرم افزارهای شما نیز برای هدفمند کردن تبلیغات استفاده خواهد کرد.

بر خلاف اکثر تنظیمات حریم شخصی فیسبوک، شما نمی توانید از این نوع رهگیری خارج شوید. با این حال می توانید از طریق یک سایت  دیگر که تحت کنترل "هم پیمانی تبلیغات دیجیتال" است این کار را انجام دهید. مراحل ساده هستند و مطمئن شوید که تیک کنار فیسبوک را علامت می زنید.

http://www.aboutads.info/choices

9. تمیز کردن فید اخبار

فید شما خانه شما در فیسبوک است، و باید همواره آن را تمیز و عاری از مطالب مزاحم نگهدارید. نیازی نیست مطالب دوست یا برندی را ببینید که زمانی تعقیب کرده اید و هر دقیقه پست می گذارد.

یکی از سرراست ترین روش ها خارج کردن مزاحمان از فید است. برای این کار روی News Feed در گوشه چپ رفته و روی چرخدنده ای که ظاهر می شود کلیک کنید. سپس Edit Preferences را انتخاب کرده و لیستی از کسانی که بیشتر از همه آن ها را میبینید مشاهده کنید. اگر می خواهید آن ها را حذف کنید روی Follow کلیک کنید تا تعقیب آن ها متوقف شود.

10. نگهداشتن پست ها برای آینده

تا به حال شده که به پست جالبی بر بخورید و زمان کافی برای خواندن آن نداشته باشید؟ و زمانی که برمی گردید تا آن را بخوانید یا پاک شده و یا زیر حجم زیادی از پست ها مدفون شده است. در این صورت باید با ویژگی Save for Later فیسبوک آشنا شوید.

برای این کار روی فلش کوچک کنار هر پست بروید و سپس save را انتخاب کنید. این کار لینک مربوطه را به پوشه مخصوصی خواهد فرستاد. اما این پوشه کجاست؟ این پوشه را تا زمانی که چیزی را ذخیره نکنید نخواهید دید. پس از اولین ذخیره، گزینه saved در نوار سمت چپ ظاهر خواهد شد. روی آن کلیک کنید تا سر فرصت پست ها را بخوانید.

11. دوستانتان بدون شما چه می کنند

زمانی که پستی را می بینید که یکی از دوستانتان روی دیوار دوست دیگر گذاشته، می توانید تاریخچه دوستی آن دو را ببینید. برای این کار روی فلش کوچک کنار آن پست کلیک کرده و More Options را انتخاب کنید. سپس گزینه see friendship را خواهید دید.

 

دیدگاه شما       1095
نام و نام خانوادگی*:  
تلفن همراه*:  
پست الکترونیک*:  
متن پیام*: توجه: متن ارسالی نباید بیش از 900 کاراکتر باشد.

 
 
  توجه: پر کردن فیلد های ستاره دار (*) الزامی می باشد.
بازگشت
 
 

Hot Line: 021 775 38 242
 
 
 
مقالات علمی و آموزشی
-----------------------------------
آخرین بحث های ایجاد شده
-----------------------------------
اخبار
-----------------------------------
داستان عجيب ولي واقعي
لطفا با دقت بخوانيد چون روزگارمن وشماست ادامه
----------------------
آموزش پایه هفتم
گروه مدرسان دانشگاه صنعتي شريف در يك اقدام خداپسندانه ودرجهت گسترش عدالت آموزشي تصميم گرفته اند كه دروس را تدريس وفيلم برداري كرده و بطوررايگان در اختيار دانش آموزان سراسركشور قراربدهند. ادامه
----------------------
آموزش پایه کلاس اول دبستان
گروه مدرسان دانشگاه صنعتي شريف در يك اقدام خداپسندانه ودرجهت گسترش عدالت آموزشي تصميم گرفته اند كه دروس را تدريس وفيلم برداري كرده و بطوررايگان در اختيار دانش آموزان سراسركشور قراربدهند. ادامه
----------------------
هديه ويژه گروه مدرسان دانشگاه صنعتي شريف براي دانش آموزان سراسركشور
گروه مدرسان دانشگاه صنعتي شريف در يك اقدام خداپسندانه ودرجهت گسترش عدالت آموزشي تصميم گرفته اند كه دروس دبيرستان را تدريس وفيلم برداري كرده و بطوررايگان در اختيار دانش آموزان سراسركشور قراربدهند. ادامه
----------------------
آرایش یاران امام حسین(ع) در مقابل یاران یزید درسال ۶۱ هجری قمری
تصویر فوق:

آرایش یاران امام حسین(ع) در مقابل یاران یزید درسال ۶۱ هجری قمری را به خوبی نشان میدهد.
دراین تصویر تفاوت هردوسپاه از نظر تعداد نفرات به خوبی نمایان هست.
ادامه
----------------------
صفحه نخست | درباره ما | محصولات | خدمات | دریافت فایل | اخبار | فرهنگ اصطلاحات | تالار گفتگو | تماس با ما
 
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت فراگستر تجهیز می باشد.
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و اجرا؛ بانی هاست