Username:  
Password:  
 
 
 
آخرین اخبار
دوشنبه 24 مهر 1391  10:16 AM
چه كسانی نباید نعنا بخورند؟
 
خاصیت ضد‌درد نعنا و فواید این گیاه در درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های دستگاه گوارش به‌ویژه بیماری‌های معده و روده از جمله عواملی است كه این گیاه را از زمان‌های قدیم به‌عنوان یك گیاه دارویی ضروری در آشپزخانه مادربزرگ‌ها تا امروز جای داده است. دكتر سعید صانعی، درمانگر و مشاورگیاه‌درمانی از خواص دارویی این گیاه و برخی از نسخه‌های خانگی نعنا برای‌مان بیشتر می‌گوید.



  هنگام عصبانیت بنوشید

یكی از خواص معجزه‌آسای نعنا خاصیت آرام‌بخشی و نشاط آوری آن است. تهیه شربت نعنا كه از دم كرده این گیاه و مقداری زعفران و شكر تهیه شده باشد در لحظاتی كه دچار ناراحتی و اندوه هستید به افزایش نشاط و برطرف شدن اندوه كمك می‌كند و در زمان عصبانیت و خشم، آرام‌بخش و تسكین‌دهنده است. برای تهیه این شربت كافی است 2 قاشق برگ خشك و پودر شده نعنا را در 2 لیوان آب جوش دم كنید و پس از صاف كردن آن یك لیوان از آن را با یك قاشق شكر و مقدار اندكی زعفران مخلوط كرده و به‌صورت سرد یا گرم میل كنید.



  نسخه گیاهی برای مزاج‌های گرم

اگر مزاج‌تان گرم است و علائمی از قبیل كلافگی، بالانیامدن نفس، تلخی دهان و سرگیجه را در طول روز تجربه می‌كنید با استفاده از این نسخه گیاهی می‌توانید مزاج‌تان را كنترل كنید. برای تهیه این نسخه كافی است یك قاشق غذاخوری نعنا را با یك لیوان آب جوش به‌مدت 01‌دقیقه دم كرده و آن را صاف كنید. سپس مقداری شكر، خاك‌شیر و آبغوره به آن اضافه كرده و آن را میل كنید. این نسخه كمك می‌كند تا علائم گرم مزاجی از قبیل كلافگی و گرگرفتگی، تلخی دهان و سرگیجه‌های‌تان به مرور برطرف شود.



  تنظیم فشار خون با نعنا و عسل

افرادی كه در اصطلاح سرد مزاج هستند به این معنا كه بدن‌شان معمولا سرد است و گه‌گاه دچار افت فشار خون می‌شوند بهتر است از نسخه دم كرده نعنا و عسل استفاده كنند. برای تهیه این دم كرده كافی است یك قاشق غذاخوری نعنا را به‌مدت 10دقیقه در آب جوش بریزند و پس از این مدت آن را صاف كرده و با یك قاشق غذاخوری عسل تركیب كرده و میل كنند. این نسخه را می‌توانید هنگامی كه این افراد دچار ضعف و افت فشار می‌شوند به آن‌ها بدهید.



  درمان سكسكه با چای گیاهی

حتما برای‌تان پیش آمده كه با خوردن نخستین لقمه از غذا دچار سكسكه شوید و این سكسكه آنچنان شما را همراهی كند كه از خوردن غذای‌تان لذت نبرید. در این هنگام به هر پیشنهادی عمل می‌كنید و ممكن است برای چند ثانیه نفس‌تان را حبس كنید یا یك لیوان آب را بی‌وقفه بنوشید اما چاره كار تنها نوشیدن یك فنجان دم كرده گیاه نعناست. این چای را سریع آماده كنید. پس از نوشیدن آن به سرعت سكسكه شما بند می‌آید.



  در چه صورتی نعنا نخورید
 
افرادی كه دچار ریفلاكس معده هستند بهتر است از نوشیدن دم كرده یا عرق نعنا پرهیز كنند زیرا مصرف نعنا به تشدید ریفلاكس معده آن‌ها منجر می‌شود. نعنا به این دلیل كه خواص آرامش‌بخش برای اعصاب دارد موجب تسكین و آرامش اعصاب معده می‌شود و به این ترتیب موجب بروز اختلال در عملكرد معده شده و ریفلاكس معده را تشدید می‌كند. علاوه براین افرادی كه دچار یبوست نیز هستند نباید از نعنا و فرآورده‌هایی كه از نعنا تهیه شده، استفاده كنند. زیرا نعنا با آرام كردن اعصاب سیستم گوارش و روده‌ها موجب كند شدن عملكرد روده‌ها و تشدید یبوست می‌شود.
دیدگاه شما       1021
نام و نام خانوادگی*:  
تلفن همراه*:  
پست الکترونیک*:  
متن پیام*: توجه: متن ارسالی نباید بیش از 900 کاراکتر باشد.

 
 
  توجه: پر کردن فیلد های ستاره دار (*) الزامی می باشد.
بازگشت
 
 

Hot Line: 021 775 38 242
 
 
 
مقالات علمی و آموزشی
-----------------------------------
آخرین بحث های ایجاد شده
-----------------------------------
اخبار
-----------------------------------
داستان عجيب ولي واقعي
لطفا با دقت بخوانيد چون روزگارمن وشماست ادامه
----------------------
آموزش پایه هفتم
گروه مدرسان دانشگاه صنعتي شريف در يك اقدام خداپسندانه ودرجهت گسترش عدالت آموزشي تصميم گرفته اند كه دروس را تدريس وفيلم برداري كرده و بطوررايگان در اختيار دانش آموزان سراسركشور قراربدهند. ادامه
----------------------
آموزش پایه کلاس اول دبستان
گروه مدرسان دانشگاه صنعتي شريف در يك اقدام خداپسندانه ودرجهت گسترش عدالت آموزشي تصميم گرفته اند كه دروس را تدريس وفيلم برداري كرده و بطوررايگان در اختيار دانش آموزان سراسركشور قراربدهند. ادامه
----------------------
هديه ويژه گروه مدرسان دانشگاه صنعتي شريف براي دانش آموزان سراسركشور
گروه مدرسان دانشگاه صنعتي شريف در يك اقدام خداپسندانه ودرجهت گسترش عدالت آموزشي تصميم گرفته اند كه دروس دبيرستان را تدريس وفيلم برداري كرده و بطوررايگان در اختيار دانش آموزان سراسركشور قراربدهند. ادامه
----------------------
آرایش یاران امام حسین(ع) در مقابل یاران یزید درسال ۶۱ هجری قمری
تصویر فوق:

آرایش یاران امام حسین(ع) در مقابل یاران یزید درسال ۶۱ هجری قمری را به خوبی نشان میدهد.
دراین تصویر تفاوت هردوسپاه از نظر تعداد نفرات به خوبی نمایان هست.
ادامه
----------------------
صفحه نخست | درباره ما | محصولات | خدمات | دریافت فایل | اخبار | فرهنگ اصطلاحات | تالار گفتگو | تماس با ما
 
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت فراگستر تجهیز می باشد.
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و اجرا؛ بانی هاست