Username:  
Password:  
 
 
 
آخرین اخبار
یکشنبه 12 شهریور 1391  2:44 PM
تفاوت سایبرنایف با گامانایف در درمان سرطان
 
تفاوت اصلی و اساسی این دو سیستم در تولید نوع و روش تابیدن اشعه است. گامانایف اشعه های تولیدی را از طول عمر کبالت می سازد و اشعه تولیدی در سایبرنایف از جنس اشعه ایکس میباشد.همچنین  گامانایف دارای چند منبع تولید میباشد در حالی که سایبرنایف تنها با استفاده از یک شتاب دهنده خطی اشعه را به صورت دقیق تر و تیز تری به تومور سرطانی میتاباند.

.


در زیر شما میتوانید چند تفاوت اصلی سایبرنایف و گامانایف را مشاهده کنید

1.گامانایف به طور انحصاری برای درمان تومورهای مغزی استفاده میشود که غیرقابل جراحی اند , در حالی که تکنولوژی سایبرنایف تنها محدود به  درمان تومورهای مغزی نمی شود و برای درمان توده های سرطانی در کل بدن و حتی قسمت های متحرک بدن (مثلا سرطان ریه که با تنفس عادی در حال حرکت است) کاربرد دارد.

2.در حالی که گامانایف برای تابش اشعه از 201 منبع کبالت استفاده میکند, سایبرنایف تنها با استفاده از یک پرتو انرژی فوتون , انرژی را به بازوی روباتیک خود منتقل میکند ( یک منبع شتاب دهنده خطی). اشعه ایکس چند مگاولتی سایبرنایف چهاربرابر قوی تر از انرژی کبالت مورد استفاده در گامانایف میباشد.

3. سیستم گامانایف یک سیستم وابسته به فرم خاصی است در حالی که سایبرنایف یک سیستم انعطاف پذیر است یعنی , در سیستم سایبرنایف با یک یا چند جلسه در صورت نیاز درمان انجام میگیرد. این به متخصص فیزیسیست این اجازه را میدهد تا ایمنی بیمار را بیشتر در نظر گرفته میزان دوز اشعه را با توجه به شرایط بیمار تغییر دهد.

4. در درمان با سایبرنایف نیازی به پیچ کردن قالب سر ( برای غیر حرکت نگهداشتن سر) بر روی پیشانی نیست. به همین دلیل در طول درمان بیمار سردرد, آسیب دیگی پیشانی , حالت تهوع و ریسک عفونت در محل پیچ شده  نخواهد داشت. در گامانایف قالب سر حتما باید نسب شود.

5.به دلیل اندازه کوچک کولیماتورهای درون گامانایف  امکان آسیب بافتهای حیاتی در طول تابش اشعه وجود خواهد داشت. و همچنین اندازه گوچک کولیماتورها محدوده درمانی  توده های کمتر از 3 تا 4 سانتی متر را برای گاما نایف ایجاد میکند و تومورهای بزرگتر توسط این روش قابل درمان نیستند. در حالی که در سایبرنایف به دلیل دقت بالای دستگاه و تابش اشعه به صورت بسیار تیز بافتهای حیاتی آسیب نخواهد دید و محدودیتی در اندازه توده برای درمان نخواهد داشت.

6- تکنولوژی سایبرنایف حد اقل چهل سال جدید از تکنولوژی گامانایف میباشد

دیدگاه شما       1017
نام و نام خانوادگی*:   
تلفن همراه*:   
پست الکترونیک*:     
متن پیام*: توجه: متن ارسالی نباید بیش از 900 کاراکتر باشد.
 
  
 
  توجه: پر کردن فیلد های ستاره دار (*) الزامی می باشد.
بازگشت
 
 

Hot Line: 021 775 38 242
 
 
 
مقالات علمی و آموزشی
-----------------------------------
آخرین بحث های ایجاد شده
-----------------------------------
اخبار
-----------------------------------
داستان عجيب ولي واقعي
لطفا با دقت بخوانيد چون روزگارمن وشماست ادامه
----------------------
آموزش پایه هفتم
گروه مدرسان دانشگاه صنعتي شريف در يك اقدام خداپسندانه ودرجهت گسترش عدالت آموزشي تصميم گرفته اند كه دروس را تدريس وفيلم برداري كرده و بطوررايگان در اختيار دانش آموزان سراسركشور قراربدهند. ادامه
----------------------
آموزش پایه کلاس اول دبستان
گروه مدرسان دانشگاه صنعتي شريف در يك اقدام خداپسندانه ودرجهت گسترش عدالت آموزشي تصميم گرفته اند كه دروس را تدريس وفيلم برداري كرده و بطوررايگان در اختيار دانش آموزان سراسركشور قراربدهند. ادامه
----------------------
هديه ويژه گروه مدرسان دانشگاه صنعتي شريف براي دانش آموزان سراسركشور
گروه مدرسان دانشگاه صنعتي شريف در يك اقدام خداپسندانه ودرجهت گسترش عدالت آموزشي تصميم گرفته اند كه دروس دبيرستان را تدريس وفيلم برداري كرده و بطوررايگان در اختيار دانش آموزان سراسركشور قراربدهند. ادامه
----------------------
آرایش یاران امام حسین(ع) در مقابل یاران یزید درسال ۶۱ هجری قمری
تصویر فوق:

آرایش یاران امام حسین(ع) در مقابل یاران یزید درسال ۶۱ هجری قمری را به خوبی نشان میدهد.
دراین تصویر تفاوت هردوسپاه از نظر تعداد نفرات به خوبی نمایان هست.
ادامه
----------------------
صفحه نخست | درباره ما | محصولات | خدمات | دریافت فایل | اخبار | فرهنگ اصطلاحات | تالار گفتگو | تماس با ما
 
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت فراگستر تجهیز می باشد.
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و اجرا؛ بانی هاست